dilluns, 28 d’abril del 2008

Software Lliure a l'escola





Presentació que tracta sobr la necessitat d'usar Software Lliure a l'escola.


SlideShare Link

QUÈ HEM APRÉS AMB AQUESTA ACTIVITAT?

Per a nosaltres ha sigut tot un repte fer aquesta activitat.

Quant a la teoria sobre el Software Lliure, hem anat recopilant informació per tal de construir-nos des de zero un concepte suficientment contrastat de SL. A més dels articles que hi ha a l’Aula Virtual, hem buscat per la Internet altres fonts d’informació que ens ajudaren a completar idees i a assentar conceptes importants.

Per poder formar-nos una visió crítica de la incorporació del SL a l’àmbit educatiu, vam creure interessant posar-nos en contacte amb docents que, d’una manera o una altra, pogueren contar-nos la realitat del software lliure a les escoles. Mestres com Hermini Segarra ens van donar la seua opinió sobre l’adequació d’utilitzar el SL a l’escola. La necessitat de treballar per una escola més igualitària i solidària comporta, de manera inherent, una coherència en la forma. Aquesta coherència és la que ens duu al SL. Vicent Campos, mestre i director de la revista Quaderns Digitals, ens va parlar dels avantatges i dels inconvenients del SL a l’escola. També ens va comentar la postura del govern valencià quant a la implantació del software lliure als centres i la seua política de difusió. Aquesta conversa ens va fer pensar sobre els procediments que s’utilitzen per implantar aquest software. Tal vegada altres camins, oferirien millors propostes i actituds més dispostes. Encara que això és una altra qüestió.

Després d'haver llegit i treballat els artícles i la informació que també hem recopilat d'internet i de les entrevistes amb aquests mestres, ens vam crear la nostra propia definició de Software Lliure. Pensem que a l'escola és necessari l'utilització de SL perquè si allò que pretenem és educar en i per a la llibertat, hem d'utilitzar recursos lliures, com és el cas del SL.

Programes que hem aprés a utilitzar:

Una vegada la teoria clara, vam decidir buscar les imatges. Hem aprés a utilitzar el Flickr CC. Dificultats: una. Trobar imatges que plasmaren allò que volien dir. Utilitzar el Flickr CC no ens va suposar cap inconvenient.

La música la cercàrem en Jamendo. Crearem un compte i descarregàrem algunes cançons que ens van agradar, per després selecionar la que considerarem més adient a la nostra presentació.

Havíem utilitzat l’Audacity en algun moment puntual de la carrera, encara que les aplicacions no havien sigut cap d’aquestes. A part d’açò, tots els programes i les tasques que es poden fer amb ells, ens eren totalment desconegudes. Amb l’Audacity hem aprés a juntar una pista d'audio i la grabació de veu; a més d’aprendre a fer modificacions sobre l'audio: retallar aquelles parts de l'audio que no voliem, moure-la i situar-la al nostre gust. És un programa fàcil d’usar i molt útil. Una vegada hem confeccionat la pista d'audio l'hem penjada al Media Max (programa d'emmagatzenament online).

L’SlideShare ens ha donat algun problemeta més. Ens va costar molt penjar el projecte. Vam repetir els passos diverses vegades per evitar algun error. A la fi, sembla que era un problema de connexió a la xarxa. Finalment sincronitzarem la presentació amb la música per tal de crear el Slidecast.